Rewitalizacja urzędu gminy w Smołdzinie, która pochłonie ponad 5 milionów złotych

Intensywne prace remontowe rozpoczęły się w siedzibie urzędu gminy w Smołdzinie, znajdującej się w powiecie słupskim. Z uwagi na ogrom prac do wykonania, urzędnicy musieli zostać tymczasowo przeniesieni do odmiennego budynku, który uprzednio pełnił rolę muzeum w Smołdzinie i został dostosowany do obecnych potrzeb. Wszystko to wiąże się z kosztem przekraczającym pięć milionów złotych.

Generalny remont urzędu gminy był długo oczekiwanym projektem. Jak wskazuje Arkadiusz Walach, wójt gminy, na tak gruntowną renowację czekano kilkadziesiąt lat. Zaplanowane prace są kompleksowe i obejmują wymianę wszystkich elementów – od stolarki okiennej, poprzez drzwi, schody, systemu wentylacji i klimatyzacji oraz instalacji. Niezbędne jest także zamontowanie nowej windy, a cały budynek ma zostać przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Wójt Walach otwarcie przyznaje, że gdyby dysponowali więcej czasem, możliwe że bardziej opłacalne byłoby zaprojektowanie i postawienie nowego budynku. Pomimo tego, decyzję o remoncie podjęto dzięki gotowej już dokumentacji oraz finansowaniu z Polskiego Ładu.

Planowany termin zakończenia prac i powrotu urzędników do odnowionego budynku przypada na maj.

Wójt Arkadiusz Walach był głównym źródłem informacji na temat generalnego remontu urzędu gminy w Smołdzinie.